tisdag 7 april 2015

Vardag

Helgen gick i en flygande fläng och jag hann med både det ena och det andra. Just nu känner jag mig ganska urlakad och nere faktiskt och humöret är inte alls på topp. Proppen gick ur mig i går eftermiddag och varje cell i mig ville bara sova och dra täcket över huvudet. Jag skulle gärna ligga begravd i sängen i en vecka eller två just nu, men det går inte för jag måste ju jobba och gör andra saker  som man måste göra här i livet. Förhoppningsvis känns det bättre i slutet av veckan som i alla fall är kort.

I går var jag och tittade på en häst men den var inget för mig. Jag har även ringt på en annan häst men nu när jag sett filmen tror jag inte att jag vill åka  och titta på den en gång, men vi får se. Det hela lutar nog åt att jag enbart kommer att vara medryttare ett tag och försöka spara ihop pengar så att jag har lite mer att röra  mig med och så jag kan gå upp i prisklass för då blir ju utbudet bra mycket större. Om jag sparar alla pengar som det kostar att hålla häst i några månader så blir det ju en del. Min annos är ännu obesvarad. Vilket inte förvånar mig alls, men man måste ju ändå försöka. Fodervärd är INTE aktuellt för då faller hela konceptet med att spara pengar.

En moralisk fråga? Är det helt fel att ta pengar från sin avkommas sparkonto och köpa häst?? Jag brottas med denna fråga just nu;)! Då jag har ganska dålig moral så kan jag behöva lite stöd här!

Annars ser planerna för veckan ut som att jag tränar för Jacob på torsdag och sedan blir det tävling med Metallic på söndag, om makterna nu vill. Inget skall tas för givet.

Här är min annons:

Träning, tävling i hoppning. Hästar säljes
Kategori: Hästservice  Annonstyp: Utföres  Pris: 4000 kr 
Jag heter Titti och har ända sedan barnsben varit intresserad av hästar och har mångårig erfarenhet av dessa fantastiska djur. Jag har tränat och tävlat egna och andras hästar under ett flertal år. Jag har tävlingserfarenhet upp till 1.35 nivå. För tillfället vill jag inte äga någon häst själv men vill inte heller vara utan. Jag erbjuder därför er som hästägare/uppfödare förvaltning, utbildning och tävling av er häst. Detta görs till ett självkostnadspris då jag inte arbetar med utbildning och träning av hästar som levebröd. Jag har erfarenhet av många olika typer av hästar. Utbildning, träning samt tävling anpassas utifrån hästens individuella förmåga samt ägarens önskemål. Jag söker främst hästar i åldern 4-7 år men även andra åldrar är av intresse. Tillsammans kommer vi fram till hur vårt samarbete skall se ut. Jag kommer regelbundet att träna er häst för kunnig hopptränare. Jag lägger stor vikt vid grundarbete samt att hästen får en varierad träning. Hästen har tillgång till daglig hagvistelse och bra grovfoder. Jag tar hand om hästen som om den var min egen. Ring för vidare information om ett samarbete låter intressant. Referenser lämnas vid önskemål. Ring Titti! 0768-780950

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar