fredag 19 april 2013

Fint beridar Russ

Syftet med cliniken i går var att presentera Flyinges olika utbildningar och "Flyingemodellen", deras modell för utbildning av unghästar. Flyinge visade körning, dressyr och så hoppning, som var Jag och Knatten, M och Slipsen och A med Kullen. Vi fick representara en utbildning var, M och Slips gestaltade unghästutbildningen, A och Kullen var hippologerna och jag och Russ fick föreställa beridarutbildningen!

Hästarna skötte sig som om dom varit utbildade på Flyinge allihopa, fast ingen av dom har  varit i närheten av Flyingeutbildningarna!! I alla fall inte Knatten och Slipsen allt det jobbet har M och jag gjort själva med Mr Bs hjälp. Vad Kullen har gjort innan A köpte honom för några år sedan har jag inte så bra koll på, men i Flyinge tror jag inte han varit!

Vi fick hoppa huset, igen! Det är faktiskt en riktigt bra liten bana det! Som ni kanske minns hoppade M och jag huset för bara någon vecka sedan, ett litet sammanträffande.

I dag hade J hand om Knatten och som den bästa medryttare hon är så badade hon även Russ till mig. TACK, TACK J!!! Jag tycker att det känns lite fel att be henne göra det för hon är min medryttare och INTE hästskötare, men jag tror hon vet att hon kan säga nej och man måste ju fråga;)! Lyxigt värre var det i alla fall att slippa badproceduren med Knatten, den innebär nämligen att man själv nästan  är blötare än hästen när man är klar, eftersom han envisas med att sparka vatten eller trycka sin blöta lekamanen mot en!

När jag kom hem från jobbet hjälpte Måns mig att byta däcken på släpet, tre gick utmärkt att byta men nummer fyras muttrar satt som berg! Jag fick ringa en däckfirma och höra om jag kunde komma in, det gick bra men jag fick köra som den värsta biltjuven då dom var i färd med att stänga. Jag hann och nu kör jag lagligt och somrigt med både bil och släp!! I morgon bär det av till Världs Ände, ja det heter faktiskt så, för att tävla! Håll alla tummar och tår för oss så återkommer jag med en tävlingsrapport senare!!

Fast Flyinges hus hade ingen skorsten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar