tisdag 2 april 2013

Helgen som gått

Jag har spenderat större delen av den gångna helgen på tävling eller i stallet. När jag kommit hem på kvällarna har jag slocknat i soffan vid niotiden och sedan har jag vaknat jätte tidigt. Jag kan väl nu konstatera att jag är urusel på att ha sovmorgon. Jag har inte öppnat datorn överhuvudtaget och jag har inte heller haft lust att skriva.

Fredagen var jag och M iväg med Slipsen i Skabersjö. Dom var superduktiga och satte sin första nolla i 1.20. I Lördags var jag i stallet och kollade på dressyrtävlingarna som LCR anordnade. Det var en massa MSV: C klasser, tror jag och något annat på slutet av em. Kan ju bara återigen konstatera att dressyr är så fruktansvärt tråkigt att titta på när det inte är på en väldans hög nivå. Jag trodde att
MSV: C programmen skulle ha något intressant att erbjuda, men icke! Så jag tröttnade rätt så fort och gick och red Knatten i stället.

Det gick ganska bra tills Chefen kom körande med traktorn. Det värsta som som finns på jorden enligt Knatten. Jag vet ju om att han brukar fjanta sig de lux när han ser en traktor, vilket innebär att jag försöker tvinga honom att gå i närheten av den. Jag låtsades alltså som ingenting när jag kom ridande och den kom körande, Russ spände sig som en stålfjäder men jag tränade på att rida rätt upp och tänkte minsann inte ta någon hänsyn till hans påhittade rädsla för traktorn.

Precis när jag gjort bytet mitt på medellinjen hoppar Chefen ur traktorn, vilket är en anledning god som någon för Russ att kasta sig hejdlöst åt höger varpå jag handlöst åker åt vänster, rätt ner i flisen! Jag håller ett krampaktigt tag i tygeln, för en lös Knatte på utebanan skulle förmodligen leda till traumatiserade dressyrryttare och dressyrhästar både inne på banan och på framridningen. Dessa djur och deras människor är ju inte direkt kända för att ha så stabila psyken när det låter i närheten av dom och tro  mig Knatten låter när han är i farten. Han kan skrämma skiten ur vilket dressyrekipage som helst bara genom att galoppera som vanligt!!

Sen blev T Brown arg, riktigt arg och Knatten blev förvånad över med vilken hastighet jag åter var i sadeln. Han hann knappt blinka innan jag suttit upp igen och vi var framme vid traktorn som jag tvingade honom att gå runt, runt. Knatten var upprörd men jag var argare så han hade inte direkt något  val. När Chefen kom ut för att köra in traktorn sa han försynt till att "nu startar jag", varpå jag morrar "starta den bara, hästskrället måste ju för h...e vänja sig någon gång!". Sedan galopperade jag runt traktorn samtidigt som den körde över banan på en något spänd häst. Hade inte Russ haft en så tjock mage hade nog sporrarna mötts på mitten!! Sedan var han fin resten av passet! På söndagen åkte vi och tävlade men den tävlingen är jag inte nöjd med så den tänker jag inte skriva om, så det så!!

Världens farligaste saker enligt Knatten, hösilagebalar och en traktor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar