måndag 8 april 2013

Mycket dålig uppdatering!!

Som sagt jag har inte bara varit dålig på att uppdatera utan helt enkelt urusel. Helgen har tillbringats i stallet på förmiddagen och i soffan på eftermiddagen, mest sovandes faktiskt. Att skriva om min sömn är ju förga intressant och ridningen har jag inte orkat skriva om.

I lördags så hoppade jag Ture på morgonen och sedan tränade jag dresssyr på Russet för Bästa Grannen, trot eller ej. Passet gick ut på att få Knatten rak vilket som bekant inte är så bara att göra! Men han blev riktigt fin och jag fick en liten aha upplevelse, om än liten och kort, när det gäller skänkelvikningar! Att rida dressyr är så svårt, för jag kan inte alltid känna när det blir rätt eller fel, vilket jag har rätt bra koll på i hoppningen. Passet var effektivt för dagen efter kunde Knatten gå så rakt och fint så och han la inte allsöver mig i sadeln, så högra bakbenet var igång.

På hoppningen i söndags hoppade vi "huset" där vi fick hitta på en egen bana samtidigt som vi red. Vi skulle hoppa alla hinder från båda hållen. Det var mycket svårt för min lilla hjärna att hålla koll på allt samtidigt! Så det gick välan sådär banmässigt, Knatten hoppade fint i all fall! Vårt hus såg lite annorlunda ut då vi hade en kombination som "grund" också, tänk er en kombination till vänster om de två räckena, eller väggarna på huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar