tisdag 31 mars 2015

Adjö älskade Knatten!

Jag måste tyvärr berätta att veterinärbesöket slutade i tårar och att jag fick åka hem utan mitt lilla Russ. Knatten var tregradigt halt på båda frambenen vid böjprov och både jag och veterinären var överens om att nu fanns det inte mer att göra. Försäkringbolagets veterinär kontaktades och efter en kort väntan fick vi beskedet att de godkände att ingen mer behandling skulle göras utan att Knatten fick åka till de eviga betet. Jag tog adjö och lämnade Knatten där. Nu finns han inte mer och jag kommer att sakna honom så, jag gråter när jag skriver det här för det gör så ont i mitt hjärta! Jag klarade inte av att vara med för jag vill minnas honom som han var när han levde. Världens finaste Knatten, den finaste häst man kan tänka sig! Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta! Jag orkar inte skriva mer nu men jag kommer tillbaka för hästar kan jag inte sluta med även om Knattens och min historia nu är till ända!!




















3 kommentarer:

  1. nämen för fan, saknar ord. Nu fick du mig att lipa med :( Vet exakt hur det känns och avstår därför att sätta ord på det.

    SvaraRadera
  2. Usch vad hemskt Titti.... ♡ värsta som kan hända.../Emelie och Guava hälsar!

    SvaraRadera
  3. Usch vad sorgligt, ta hand om dig!
    Kram G

    SvaraRadera