onsdag 4 mars 2015

Hoho

Ja inte händer det mycket på hästfronten för tillfället? Fast helt stillastående är det inte. I helgen tillbringade jag större delen av söndagen i närheten av någon form av häst. Det var en salig blandning mellan quaterhästar, haflingers, fjordingar och mer eller mindre obstinata halvblod.

På morgonen var det stalltjänst ute i Torup och på eftermiddagen var det både ridning och träning inne i Lund. Först var det träning med ett styck tjurigt sto som inte skulle hoppa fast hon kan och som jag från marken försökte komma på andra tankar. Sedan red jag både Metallic och Kullen med skilda resultat;)! Vi kan sammanfatta det hela med att Metallic var den som vann mest populära häst under dagen!!

Just nu finns det inte så mycket mål eller riktning i min ridning. Dom mål som finns är dessutom lite luddiga och otydliga! Därav den usla aktiviteten här på bloggen för vad ska man skriva om då man inte rider regelbundet! Knatten är ju en av mina bästa källor till inspiration för inlägg då han både hittar på det ena och det andra vid våra turer tillsammans. Nu ridas han i stort sätt inte alls då jag anser att han motionerar sig bättre på egen hand. Tydligen rör han sig väldigt mycket i hagen som både är stor och kuperad, så varför då sadla och rida. När jag väl sätter på sadel och rider honom är dt mest för att se om han är sadelvan fortfarande! För det är ju bra om han är det när han ska sättas igång igen. Nedräkningen för igångsättning kan snart påbörjas, hoppas jag i alla fall. Vio får se vad som sker vid återbesöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar