onsdag 25 mars 2015

Dags att börja rida?

Nu börjar det bli dags att ta tag i Knattens ridning igen, förhoppningsvis. Dom två sista månaderna har jag nog suttit på hans rygg max ca 4-5 gånger! Eftersom han bara har fått skritta under den här tiden så har jag ansett att han lika bra kan göra det på egen hand. Hagen han går i nu är jättestor och kuperad, han och hans kompisar rör sig väldigt mycket där ute. Det syns även på kroppen att han motionerar sig själv. På dessa två månader har han fått tillbaka sin grundmuskulatur som han fullständigt tappat under sin konvalscent. 

På måndag är det dags för återbesök. Då får jag förhoppningsvis klartecken på att jag får börja sätta igång. Det är ganska nervöst för om Knatten reagerar på böjprov är det helt ett helt annat beslut som skall tas gällande hans framtid. Men just i dag, här och nu tänker jag i alla fall planera för igångsättning och därför börjar jag rida honom lite mer denna vecka! Så i går tog vi oss en promenad i skogen där jag la in ett väldigt kort travpass där underlaget var jämnt och fint. Det är härligt att rida på Knatten ska ni veta! Han är ren och skär power, vilket man känner även när han travar långsamt, långsamt. Jag hoppas så att
mitt lilla Russ kommer att bli bra igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar