måndag 23 mars 2015

Åsikter??

Hej jag skulle vilja skriva mer åsiktsinlägg men när jag väl ska göra det så kommer jag helt plötsligt inte alls på vad jag ska tycka till om. Detta är verkligen underligt då jag har en massa åsikter om en massa saker. Jag tycker själv att det är roligt att läsa vad folk i bloggvärlden har för åsikter, både det jag inte håller med om och det jag själv kan skriva under på. Det kanske är det som gör det så svårt, att alla redan har tyckt till om det jag också har åsikter och tankar om. Jag har inte så mycket nytt att tillföra i ämnet och varför då skriva om det? Eller kan det aldrig bli för mycket med tyckare och tänkare?

En annan sak är att jag inte vill trampa någon på tårna inte för att folk ska tycka att jag är en idiot för det struntar jag rätt så mycket i. Jag tvekar för att jag är rädd för att jag skall såra eller kränka någon där ute i etern. Om det ska kallas för feghet eller omtanke det är frågan det?? Ni som känner mig på riktigt kanske höjer på ögonbrynen för jag kan både vara hård, dömande och har väldigt starka åsikter om allt  mellan himmel och jord när jag träffar er IRL. På nätet däremot är jag betydligt mildare och försiktig med mina tankar. Är detta bra eller dåligt? Lite funderingar så här på måndagkvällen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar