fredag 6 mars 2015

Träning och en ny hjälm

I går var det äntligen dags för Jacobträning igen. Jacob var på hugget så det gällde för mig at koncentrera mig, vilket jag måste säga att jag lyckades med rätt så bra. Jag red inte fel en enda gång och jag fick in rätt antal galoppsprång på alla distanser, bara en sådan sak. Sedan var det kanske inte alltid dom jämnaste galoppsprången, så det får vi fila lite mer på.

Det känns som att jag och Metallic har börjat rida ihop oss rätt så bra nu. Den hästen har ett hjärta som ett lejon för han tvekar minsann inte även om det kanske ibland är lite över hans kapacitet. Vem hade trott för några månader sedan att vi skulle hoppa hinder som ligger på upp mot 1.20?? Inte jag i alla fall! I går glömde nog Jacob att sänka till mig och Metallic så en av oxrarna låg på 1.30 och den tog vi oss över utan en tillstymmelse till tvekan från Metallic! Visserligen drog vi ner en bom, men ändå! För några månader sedan satt jag med andan i halsen och var osäker på om vi skulle lyckas ta oss levande över hinder som var högre än 80 cm!!!

Jacob tyckte att vi gott kunde hoppa en 1.10 i helgen så nu är vi anmälda till tävlingarna på LCR i morgon. Tyvärr är det fullt och vi står som åttonde reserv, jag får hålla tummarna för att vi kommer med.

I kväll ska jag även hämta min nya hjälm som jag nu efter mycket om och men har beställt. Det är en OneK Defender som jag köpt på Nipet Horse. Kommer vi med så vill jag ju gärna ha den på knoppen!


En något för stor OneK hjälm!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar