måndag 16 mars 2015

Möt Metallic Boy

Hej får jag lov att presentera Metallic Boy född 2006, Metall - Landlord, mörkbrun, kittlig, godhjärtad, modig dressyrhäst som hoppar det man styr på!! I Lördags hoppade vi Pay and Jump jag och Metallic. Vi hoppade en meter och förutom det sista nedslaget så skötte vi oss ganska bra. Jag måste ha min hand mer stilla men på det hela taget är jag ändå rätt nöjd med min ridning. Metallic var i alla fall väldigt nöjd med sig själv och sin insats och jag tror att han tyckte det var kul! Om två veckor är det på riktigt då vi startar 1.10 i Stävie. Det ska verkligen bli roligt att tävla igen. Undrans om mina vita ridbyxor och min kavaj fortfarande passar mig tro??

I söndags var det Russ tur att terroriseras av mig OCH Pajen. Både jag och Knatten fick en lektion i lydnad a´la Pajen. Knatten fattade nog det hela mycket snabbare än jag för jag går alldeles för nära och är nog inte fullt så konsekvent som jag borde vara. Men med lite träning ska det nog bli bra, då kommer vi att gå genom både eld och vatten. Enligt Pajen är Knatten en mycket känslig och lyhörd individ som trots sin halvblodsbakgrund faktiskt är riktigt smart. Pajen anser annars att det finns en del att säga om halvblods intelligens. Knatten gick över en westernbro och snurrade rundor på fingerkommando och stod stilla lös på stället och backade med låg nacke och stod och var meditativ som en annan välskolad westernhäst!! Jag misstänker att Pajen kände sig manad att ingripa efter att hon sett vår vilda framfart i Vilda Hildas lilla videofilm. Som Russ betedde sig där är icke tillåtet på Pajens anläggning!!







Russ i meditativt tillstånd!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar