torsdag 12 mars 2015

Metallic och jag är anmälda

Jag har precis varit inne på TDB och anmält mig och Metallic till tävling om några veckor. Det blir Stävie som blir vår debut. Jag anmälde till 1.10 vilket vi nog borde kunna ta oss över vid det laget! På lördag Pay & Jumpar vi uppe på LCR och då hoppar vi nog en meter.

Min elev, det låter något det, ska också hoppa på lördag. Gundela, eller Birgit som hennes ägare kallar henne för, ska banne mig gå runt utan några fjanterier, det är både jag och Lilla My överens om. I går tränade dom för mig och Lilla My var jätteduktig och det var faktiskt Gundela också! Trots att jag ridit i ganska många år så har jag aldrig tränat någon. Jag har inte trott mig vara tillräckligt duglig att lära ut något. Jag kanske har fel för jag tycker nog att Lilla My numera rider med en helt annan övertygelse än vad hon gjorde när vi började träna. Kul är det i alla fall och jag lär mig nog själv en himla massa på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar