lördag 29 september 2012

Bättre och bättre

Har precis hoppat lilla Lina och det gick faktiskt riktigt bra i dag! Hon kunde nästan ligga kvar och vänta och inte tokrusa innan och efter hindren. Dessutom vågar jag nu börja rida och inte åka häst, vilket jag lätt gör då jag rider hästar jag inte känner. Nu ska jag iväg till Knattur och hoppträna! Hoppas det också går bra. Sen ska han dollas så att han blir fin till tävlingen i morgon. Det kommer att bli en lååååååång dag i morgon eftersom de är mängder av starter.

Har provat ytterligare en sadel, en Colbert Brother, den kunde jag mycket snabbt avfärda. Den låg dåligt på russet och när rumpan och jag kom upp skrek rumpan rätt ut NEEEEEEJ! Så nu kan vi ta bort den från listan i alla fall. Ska hoppa i Altairen nu. Jag red lite i den i går och den kändes faktiskt bra, sen är jag lite osäker på om den ligger så bra på russet? Ska se vad jag tycker om att hoppa i den? Än så länge så är Meredithen helt klart favoriten!! Lyckades även sälja min sadelprovar tid så jag fick igen dom pengarna också!

1 kommentar: