måndag 17 september 2012

Utdelning

Jag skrev ju om en övning med skänkelvikningar, fattningar och byten som jag gjorde i torsdags. Den var sjukt bra och gav verkligen utdelning, för Knatten var såååå fin på hoppträningen i lördags. Han låg kvar och väntade han ryckte inte och han fick in såna pärlor till språng så att jag nästan hade manken i magen. Bommarna vi red på framridningen gick han över som smör både i trav och galopp. Super känsla faktiskt, vilket jag kunde behöva efter min mindre lyckade hoppning på lilla hästen förra veckan. En riktig peng var han.

Söndagen var hästfri (typ) för jag följde  med M till Böckmans för att kolla på grejer. Jag provsatt en mängd sadlar och där var vissa som jag gärna provat på Knatten. Jag fick sitta i en Buté som bara var som balsam för häcken, vill ha!! Någon som kan sponsra mig med en 30 000?? Nähä inte det nä? Ska nog försöka få tummarna loss och åka ner till Böckmans med Knatten för att prova lite sadlar på honom för att se om där är någon vi kan ha, båda två, tyvärr lär det inte vara en specialdesignad buté!

Efter Böckmans åkte vi för att titta på när Monica tävlade dressyr. Monica är vän/dressyrtränare och fd hopptränare till mig. Hon är en fantastisk tränare, jag vet ingen som kan förklara så bra som hon! Hon är dessutom en ständig räddare i nöden när jag stått utan stallpalts eller när man behöver dryfta något problem man har med hästen. Det var kul att se Monica rida men i övrigt var det ganska trist på tävlingarna.

Jag har verkligen försökt, men dressyrtävlingar tråkar helt enkelt ut mig. Alldeles för lite action för min smak, dessutom får man inte skratta och stoja på läktaren utan att folk blänger surt på en. De som känner mig vet att just det att vara tyst och stillsam inte är något som jag klarar med bravur precis. Jag är högljudd och bullrig och har svårt att styra mig själv i detta avseende, så är det bara. Därför är dressyrtävlingar något jag bör undvika för allas trevnad;)!

I övrigt har det varit ganska lugnt på hästfronten så jag får återkomma när det hänt något mer.


Serie som vi hoppade i lördags 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar