tisdag 18 september 2012

Medryttare

Nu har J börjat komma igång att rida igen så jag har två hästfria dagar i veckan igen. Jag har genom åren alltid haft en medryttare till mina hästar eftersom det ju finns annat i livet än häst, svårt att tro ibland. Jag har nästan alltid haft turen att hitta bra medryttare, som har varit duktiga på att ta hand om och rida mina hästar.

Jag tillhör inte dom som tror att jag är den enda i hela världen som kan rida min häst, det finns det  tusentals andra där ute som också kan göra, det är jag övertygad om. Jag har inte heller i jätte stort behov av att hävda mig, tror jag. Jag känner inte direkt någon avundsjuka om någon annan rider min häst bättre än jag, gör dom det så gör dom det förmodligen för att dom är bättre ryttare än jag.

Kanske beror det på att jag har ett väldigt litet kontrolbehov då det kommer till mina hästar. Jag hade en gång en medryttare som jag aldrig såg rida efter det att hon provridit hästen, och hon hjälpte mig i många år! Jag kör efter parollen att känns dom bra och ser fina ut så har medryttaren med all sannolikhet gjort ett gott jobb. I och med det så kan jag helt släppa att jag har häst vissa dagar i veckan och göra annat, som att exempelvis umgås med min annars så försummade dotter och sambo (om han nu skulle råka vara hemma).

Nä medryttare är guld värda i min värld, vad har ni för erfarenheter av medryttare där ute? Det hade varit kul om ni berättade det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar