fredag 7 september 2012

Vill ni veta vad knölen var?

Det får ni inte för knölen är fortfarande en olöst gåta. Knatten är nu böjd, röntgad, utltraljudad och genomkollad utan att man blev mycket klokare över vad knölen är för något. Det starkaste tipsen för dagen är att de är en bindvävsknuta som uppstått när han drämt i knät. Det kan även vara en tumör, men det är förhoppningsvis inte så sannolikt.

Nu är det bara att hålla koll på den så att den i alla fall inte blir större, för då får man utreda vidare och se ifall det är en tumör eller inte. Han är hur som helst fullständigt oberörd av den. Det som retar mig är att Knatten inte en enda gång vi har varit iväg har visat hur benet kan vika sig när han går. Jag börjar misstänka att dom ute i Löberöd inte tror på mig, utan tror att jag är ett hysteriskt våp som bara överdriver det här med  snubblandet. Men visst är det typiskt att när man väl är iväg så visar hästskrället inget av det man vill att han  ska visa!?

Jag ska i all fall rida honom och stärka upp muskulaturen runt knäna eftersom han är svag i sina bakknän. Så får vi se var vi hamnar. Backar här kommer vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar