fredag 21 september 2012

Det blev vila!

I går blev det vila och en runda i karusellen. Vi har som tur är en skrittmaskin på anläggningen, inte den mest fancy, men dock en skrittmaskin! Jag brukar låta Knatten gå i den när jag fixar stallet alternativt efter att han blivit riden. Bra komplement när man som vi har små hagar där dom inte har så stor möjlighet att röra sig. Att skritta för hästar är som att simma för människor har jag hört.

Annars har det inte hänt mycket på hästfronten, lite hoppträning i tisdags som det inte finns så mycket att orda om! J har haft honom måndag, onsdag och i går vilade han som sagt. I eftermiddag tänkte jag rida bommar med M och Slipsen och sen hoppa på söndag tror jag.

Nästa helg blir det äntligen tävling i Helsingborg, där jag tänkte att vi skulle hoppa 1.15 och 1.25, om nu inget oförutsätt händer! Jag är väldigt sugen på att tävla eftersom det inte varit så mycket av den varan den här sista tiden. Nu är det ju inne som gäller och det gillar jag, har alltid tyckt bättre om att hoppa inne än ute. Jag tror att det är för att det är kortare avstånd och det finns mindre tid att tänka, vilket aldrig är bra för mig att göra. Jag  rider ofta bättre när min hjärna inte är inkopplad alltför mycket i processen;)! När den är det börjar jag konstra till saker alldeles för mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar