onsdag 26 september 2012

Massa hästar och grejer på gång

På söndag kommer grannens hästar in till Lund eftersom jag övertalat denna trevliga kvinna att LCR är ett bra ställe att stå på! Hoppas även hon kommer att anse det? Jag och M kommer att ta hand om dem nästa vecka när Granne är utomlands och sedan kommer vi att hjälpa henne när hon inte själv har tid. För tid det är något jag verkligen har;)! Det ska bli kul med lite extra häst att rida igen eftersom det nu bara varit russ för hela slanten ett bra tag. Vi får ser hur det hela kommer att utvecklas men jag har planer som jag tidigare sagt.

Jag har funderat! Vad sägs om detta Lunds Civila Ryttare som jag satt och skissade på i går?
  • En träff för de som är intresserade av tävling/träning för att vi tillsammans skall komma fram till en gemensam målsättning.
  • Träningar tillsammans som kan filmas.
  • Efteråt träffas vi för att vi tillsammans och enskilt skall kunna utvärdera träningstillfället på ett strukturerat sätt. Dessa utvärderingar skall sedan  ligga till grund för att vi lättare skall få en överblick av vad vi är bra på, vad vi behöver bli bättre på och vad vi absolut vill ändra. 
  • De som är med i satsningen bestämmer tillsammans ca tre tävlingar (ej lagtävlingar) dit vi åker tillsammans. Vid dessa tävlingar filmas ritterna som vi sedan tillsammans går igenom och tittar på för att hitta styrkor och brister. Utifrån denna kartläggning lägger vi upp vidare planering och träning.
  • Åka på lämpliga clinics tillsammans. 
  • Mental träning (om jag kan få tummarna loss)
  • HA KUL!!!!! ÄTA MYCKET GODIS
Vidare tankar och förslag mottages tacksamt! Tanken med detta är att få igång tränings/tävlingsverksamheten och öka på gemenskapen i klubben. Inte enbart tävlingsekipage kan komma i fråga utan även andra som bara är intresserade av att komma igång med en seriös, målmedveten träning eller som på något annat sätt vill vara delaktiga! Vi behöver kanske en duktig sponsorraggare, filmare, supporter mm.

KLICKA!

1 kommentar:

  1. Så härligt det är med engagerade människor.
    Som ser möjligheter och vill göra något. Imponerad över att du hinner (och orkar)- klart jag är på.

    SvaraRadera