måndag 6 oktober 2014

...å så lite skritt till

Vi fortsätter vårt skrittande och det är väldigt tråkigt. Det är återbesök om en och en halv vecka och jag hoppas verkligen på att Knatten är hel. Helgen har tillbringats en hel del i Flyinge på Breeders med Vilda Hilda. Vilda Hilda är minglets mästare och nätvärkar som ingen annan! Hon har så gott som sålt Knatten några gånger under helgen trots att han inte är igång! Folk vill tydligen se film men jag avvaktar nog lite tills hästen i alla fall är i visningsbart skick. Jag tror att Vilda Hilda kanske utelämnade en del detaljer när hon pitchade Knatten och berättade hur fantastisk han är;)!?

Just nu ser Knatten allt annat än fantastisk ut, långhårig och vitmjällig är han. Mina ridkläder har en helt annan färg när jag åker hem från stallet än när jag kommer dit. Allting som snuddar vid Knatten blir vitt och dammigt. Jag känner inte heller för att varken klippa eller tvätta honom så därför är det bara att acceptera att man blir lite mjölig när man klappar honom. Jag har även hämtat upp min älskade sadel som har varit på genomgång nere på fabriken i Frankrike. Det passade ju bra att lämna den nu när jag ändå inte kan rida ordentligt. Det var inget fel på den så den har "bara" varit borta i tre veckor.

Annars finns det inte mycket att skriva om, mina hoppmuskler fortsätter att förtvinas och jag misstänker att min avståndsbedömning numera är obefintlig. Som det är nu kommer jag att få starta om på noll vilket är väldigt frustrerande. Men jag ska försöka att vara lite mer mindfuldnessad och vara i nuet och att acceptera saker som dom är. Vilket är så svårt!

En gång i tiden....Känns långt borta nu                                  Foto: Ewa Levau


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar