lördag 11 oktober 2014

Nej men så att om man skulle skritta lite?

I går fick ju Knatten "vila" precis som om han anstränger sig nämnvärt annars! Men han fick i alla fall vara utan sadel och mig på ryggen! I dag var jag seriös igen och hasade mig upp på djuret för att entusiastiskt skritta runt anläggningen! Entusiasmen var så stor att Knatten till och med blev svettig under hakan! Visserligen är han ju vinterlurvig och det är fortfarande sommarvarmt, men ändå! Han var dessutom lite andfådd, ni förstår vad han har tappat både konditionsmässigt och muskelmässigt! Jag kommer att behöva bygga upp honom från grunden så det lär dröja ett bra tag innan vi är på banan igen! 

På onsdag ska vi tillbaka till veterinären igen. Om jag ska vara ärlig så hyser jag inget större hopp om att han är bra den här gången heller, men så är jag ju också en av de mest pessimistiska människor jag känner. På onsdag vet jag i alla fall så varför spekulera innan dess! 

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar