onsdag 1 oktober 2014

Utvärdering pågår!





Jag har köpt kyldamasker eftersom jag numera tänker bli en sådan där petig och ordentlig hästägare som kyler benen på hästen efter ansträngning. I mitt tycke var dom dyra men ändå dom billigaste som jag fick tag på snabbt! Snabbt innebär i min värld att man handlar på Hööks och där har dom dessa och Icevibes. Icevibes är ju mer än dubbelt så dyra och så därför blev det dom här! Jag har haft dom på Knatten två gånger och båda gångerna har både benen och damaskerna varit pissljumna när jag tagit av dom, vilket inte var vad jag hade förväntat mig.  Därför tog jag hem dom och hade dom på mitt eget ben och det funkade rätt ok. Mitt högra ben var faktiskt både kallare och faktiskt lite smalare när jag tog av dom! Alltså har dom en kylande och sammandragande effekt, i alla fall på mina ben. Men mina ben är ju något mer välrakde än Knattens så jag vet inte om man kan dra slutsatsen att dom funkar lika bra på hästar?! Får väl prova igen precis innan jag rakar benen nästa gång! Dom kostade 800 kr och jag tycker nog inte att dom är värda det priset! Men dom är inte helt värdelösa och lägger man dom i kylen innan så kanske dom kan funka riktigt bra? Vi får väl se! nu är dom inköpta så använda dom kommer jag att göra, det kan ju knappast skada i all fall! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar