söndag 22 januari 2017

Det tur att det är så roligt!

Ibland undrar man vad man håller på med, jag gör det i alla fall! I går åkte jag, Piraten och Sidekick iväg och tävlade i Åstorp dit det tar ca 1 timme att köra! Det är ganska långt att köra här i Skåne! Man vill ju vara  i så pass god tid så att man kan ta det lugnt när man väl är framme, men det finns ju gränser. Dom var snabba på tävlingsplatsen men starterna var många och vi väntade väl i nästan två timmar innan vi tog ut lille Pirat.

Han var lite spänd på framridningen men slappnade av när vi hade hoppat krysset några gånger. Han hoppade jättefint ute på framhoppningen och jag kom in på banan med en riktigt bra känsla. Jag hade en plan och den skulle följas. Tyvärr rev vi andra hindret:( så där smög sig planen gällande en felfri runda och snabba svängar i fas två. Hur som helst så var den ingen rivning som var katastrofal han var inte riktigt framme för skänkeln och kom lite flackt på hindret. Sedan red jag ganska bra fram till och med näst sista hindret. Piraten var riktigt fin och vi fick till väldigt bra språng. På sista hindret vet jag inte riktigt vad som hände, enligt Sidekick kom vi ur svängen i lite dålig galopp! Så kan det nog vara men det ursäktar ju INTE att jag hoppar före hästen så att han har mig på öronen i språnget! Stackaren hade inte en chans att klara av språnget så tyvärr slutade vi på åtta fel! Jag som hade tänkt att vi skulle placera oss!!

Jag var så arg på mig själv för det där sista språnget för det var ett riktigt nybörjarfel jag gjorde!! Jag borde verkligen inte göra ett sådant fel inte i en 1.10 på ett litet räcke! Så i går retade jag mig faktiskt hela kvällen på mitt misstag. Fylld av tankar på om det är lönt att åka iväg, vänta i tjugo år, gå in på banan och var där i knappt en minut och sedan åka hem med svansen mellan benen??

I går skulle jag sluta rida igen men sen kom jag på att det kommer jag ju inte att göra för trots alla nederlag så är det ju så förbaskat roligt att rida och tävla ändå! På våren och sommaren är det ju dessutom ganska roligt att vänta. Så tant kommer inom kort att åka iväg igen med siktet inställt på att denna gång då ska vi fan vara dubbelnollor och bli placerade!! 💪

Bildresultat för thelwell
Bild av: Thelwell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar