tisdag 3 januari 2017

Titti Tonåring gillar och inte gillar

Eftersom jag inte vet vad jag ska skriva om tänkte jag skriva ett inlägg om vad jag gillar och inte gillar!! Så där som tonåringar gör ni vet!

Jag gillar....
Hästar, nästan alla hästar gillar jag faktiskt!
Stallgångar som är nysopade!
Att rida ut!
Att hoppa, hoppa älskar jag!
Att galoppera
Att mocka och strö mycket så att det blir fluffigt i boxen
Nysmorda träns och andra läderattiraljer
Schabrak i smakfulla lite dämpade färger
Välskötta hästar med renar hovar
Enfärgade ridbyxor i mjukt material som inte kliar

Jag gillar inte....
Ett fåtal hästar.
Stallgångar som är röriga och snaffsiga.
När man hänger upp redskap med halm smuts kvar, kryper i kroppen på mig när jag ser det
När man tippar gödsel UTANFÖR gödselstacken
Att skritta, det är ganska tråkigt
Smutsiga träns och smutsig utrustning på hästar
Smutsiga ovårdade hästar med smutsiga hovar på träning/tävling (ok när dom kommer in från hagen)
Schabrak i skrikiga färger, neon och knallrosa går bort
Reflexer, dom är sjukt fula (obs Jag använder dom ändå)
Rutiga ridbyxor, jag ser inte klok ut i dom

Nytt tävlingsschabrak i neutral färg, lite tacky med guldloggan dock!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar