måndag 9 januari 2017

Tävling i kyla och mitt tusende inlägg!!

I helgen åkte jag, Piraten och Hurtbullen (stallkompis som anmält sig till Toughest!!) till Helsingborg för att tävla en 1.10. Det var kallt som satan och jag var Hurtbullen evigt tacksam för att hon ställde upp och följde med, men så är hon ju tuff också;)! Ingen normal människa vill väl frivilligt vara utomhus när det blåser snålblåst och är minusgrader i Skåneland!! Därför kan vi konstatera att hästmänniskor är helt galna då det var fullt av starter under hela dagen.

Den här gången kom jag ihåg banan men var tyvärr inte tillräckligt snabb i svängarna! Ingen placering men i all fall dubbelnolla! Det här med omhoppning är jag inte så bra på så det är något som jag måste jobba med! Tack och lov är julen förbi så man slipper granar på banan i alla fall, dom är i vägen!!

Piraten var fin men lite spänd ute på framhoppningen vilket inte riktigt släppte inne på banan förrän efter några språng. Han var i lite och klonkade men hade inte ner något. Det är vår andra tävling så man får väl ändå vara nöjd med resultatet. Men det hade varit kul med en plats i topp tio i alla fall. Det får vara målet inför kommande starter!!

Här kommer filmen i alla fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar