onsdag 11 januari 2017

På tal om ändrade planer

Jag hade en tanke med min ridning i går och det var att rida ett lugnare pass i låg, lång form. Men tji fick jag för min plan. När jag tog ut Piraten hade han dragit av sig en framsko så det fick bli stillsam promenad i ridhuset i stället. Jag hittade faktiskt skon i hagen trots att det var mörkt! Jag kunde ju ha tänkt till och satt boots på nu när han har bytt till större hage och har en hagkompis, lätt att vara efterklok. Som tur var fick jag tag på Bästa Hovslagaren, utan någon hysterisk stalking av honom. Tyvärr kunde han inte komma förrän på torsdag morgon, så jag får se vad vi ska göra i dag! Han är bäst min hovslagare, snorig och febrig var han men bokar ändå in Piraten så fort han kan.

Jag har inte berättat att Piraten har fått en hagkompis. På vår anläggning är det inte så många hästar som går tillsammans. Nu tillhör jag dom som gärna ser att hästar har en hagkompis om det går att lösa på ett smärtfritt sätt! På anläggningen gick en av unghästarna själv i en större hage, varpå jag tänkte att varför inte prova att sätta ihop honom med Piraten. Winwin om dom inte försöker ha ihjäl varandra. Ihopsläppet gick lugnt till och dom började ganska snart leka med varandra. Jag misstänker att dom leker en del eftersom Piraten tappar skor! Men blir det inte värre än så så tycker jag gott att dom kan fortsätta gå tillsammans, fast med boots då!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar