fredag 10 maj 2013

Fotboll hela dagen och ett tjockt brunstigt fjordsto

I går var det TjejCupen i fotboll i Staffanstorp. Jag och Måns satt bänkade hela dagen för att följa vår avkomma när hon spelade match efter match. Mathea börjar få till det med fotbollen  och det glädjer mig, trots att jag fortfarande är lite bitter över att hon inte vill rida, men huvudsaken är att ungen gör något hon tycker om och lagsport är ju bra!

Tanken var att jag skulle vara helt hästfri och inte sätta min fot i något stall under gårdagen, det gick ju så där. En väninna ringde och frågade om jag ville följa med och titta på häst, klart som korvspad så sa jag ja direkt. Det kan alltid vara intressant och lärorikt att följa med på sådana här utflykter. Hästen vi kollade rörde sig trevligt men var inte något för väninnan. Väl åter i stallet, där jag blivit upphämtad tidigare, så träffade jag J som sedan hade nöjet att rida Knatten, nöje och nöje föresten?

När jag red i onsdags så verkade det som om Knatten tagit semester och alteregot Knuttan hade dykt upp som sommarvikarie, igen. Knuttan brukar vikariera för Knatten när det är över 20 grader varmt!! Knuttan är en tjock, tungriden, skänkeldöd, grässtinn lite brunsttrock fjording som helst inte vill jobba eller röra sig alls. Hon vill bara äta gräs och njuta av en bekväm och ickekrävande tillvaro och man får kämpa som en gnu för att få henne det minsta ridbar. Det är ungefär så långt ifrån en pigg, framåt och välriden tävlingshäst som man bara kan komma. Tyvärr får jag väl dras med henne alla varma dagar som dyker upp framöver! Tjoho, not!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar