lördag 11 maj 2013

Stääädat!!

Äntligen har jag fått tummarna loss och städat vårt helt otroligt skitiga hem. Dessförinnan var jag ute på en härligt tur på St Hans backar med M och Slips.

Vi red upp för långa backen varierat i samlad galopp och lite mer framåt arbetsgalopp. Sedan skrittade vi ner och gjorde ett antal halter på vägen.  Detta upprepade vi några gånger. Mycket bra för samlingen, sedan avslutade vi rundan i samlad trav och galopp och skrittade sedan hem! Det är så skönt att kunna variera vardagsridningen med att rida ut och göra något annat än att hasa runt i ridhus eller på dammiga utebanor.

Jag har alltid tyckt om att jobba min häst på uteritter när jag kan välja det i stället för att rida på bana eller ridhus. Det är perfekt att träna rakriktning när man rider ut!! Nu är jag helt slut och ligger som en strandad valross i sängen och väntar på att min gryta i ugenen ska bli klar! Over and out!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar