fredag 17 maj 2013

I dag blir vi sexor!

I dag flyttar vi in i stall 6 på anläggningen. Där känner jag mig hemma för det är nog det stall som jag har stått längst i tidigare och som jag har lagt ner mest tid och pengar på! Stall 6 är mitt i hjärtat!! I sexan har jag haft Harald, Guava, Acka och det var dit Knatten flyttade då han kom hem på riktigt efter det att jag köpt honom. Så vi går way back jag och sexan!

LCR och jag har följts åt i ganska många år nu och jag har stått i en del stall där uppe! Privatstallarna är uppdelade i två längor och i den ena längan finns det fyra stall ett med åtta boxar två med fyra boxar och ett med sex boxar tror jag. Denna länga byggdes först och kallas därför för Gamla stallet, nu flyttar jag alltså från Gamla stall 3 till Nya stall 6!

Den nya stallängan byggdes några år senare och är enligt mig rymligare och luftigare det är därför jag vill byta dit. Knatten är så himla skrymmande och har lite svårt för att manövrera sig själv i G:3! Han kan ju inte ens gå in i boxen som en normal häst utan att man gör en usväng med honom först!!

Nya stallet är uppdelat i sex stall om fyra boxar i varje, vilket gör att alla stall är väldigt lugna eftersom dom är sina egna enheter. De olika stallen har lite olika prägel, även om dom i grunden är i stort är likadana! Jag har tidigare stått i N:5, N:3, N:6, och G:3! Som ni förstår så är jag en av inventarierna här på LCR och här kommer jag säkert att stövla omkring med min rulator när jag är sisådär 85 år!!

Nya stall 6 är ett välorganiserat stall med ordning och reda! skönt för det behöver jag för att få struktur på  min tillvaro dessutom är vi som står där i ungefär samma ålder, om man drar en snittålder vill säga. Jag drar nog upp snittet en del;)! Så nu blir det till att rensa upp bland alla saker och få lite ordning och reda på allt igen! Det är det sköna med att flytta att man får rensat och slängt mycket av det som är "bra att ha" fast det inte är bra att ha alls! Ska nog in om ÖB och köpa lite lådor tror jag;!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar