onsdag 8 maj 2013

Sommar?

Nej för i dag var det svinkallt igen, i alla fall i morse.

Denna veckan blir det ingen hoppning alls. Knatten har hoppfri vecka och Ture är fortfarande krasslig och ska ta det lugnt. Det är uteritt som gäller den här veckan för mig och Russ. Russ har faktiskt varit riktigt trevlig och behaglig att rida ut med och uppför sig i stort exemplariskt. Kanske skulle man kunna skicka ut J på honom igen? Nej, jag tror inte J är så sugen på det faktiskt, enligt henne så gör sig Knatten bäst inom fyra väggar;)!

Jag har suttit och klurat lite på tävlingsupplägg framöver och tror att det kommer att se ut som följer:

18/5 Torns 1.20 + 1.30
26/5 Trolleholm 1.25 + 1.35

(8/6 Grevlunda 1.25+1.35) Klasserna beror lite på hur det går i 1.35 i Trolleholm
15/6 Stävie troligen 1.20 + 1.30 (eller  1.30 lördag + 1.35  på söndagen)

22-23/6 Lundahoppet, debut 1.40???

Så nu har jag lite att kämpa för. Jag får fjärilar i magen bara av att tänka på debut i 1.40. Det är i min värld jättehögt och för några år sedan hade jag inte ens tanken på att jag skulle kunna tänka mig att hoppa en 1.40!! Med Knatterusset känns det som en möjlighet i alla fall. Fast det säger jag, känns det som om vi inte är redo för det när det väl gäller så tänker jag inte göra det! Att jag valt debuten till just då är för att det är hemma och då står mr B på banan och hinder och miljö är bekant sedan innan!!

Efter Lundahoppet ska Russ få en välförtjänt vila i Bästa Grannens hage om han inte fixat till det innan! Må alla våra ben vara med oss!!

Lundahoppet på Mickados tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar