tisdag 17 december 2013

Hallå!

Men var har alla tagit vägen nu helt plötsligt?? Är ni och julhandlar eller fixar ni klart allt på jobbet innan jul, städar ni? För här har ni inte varit i alla fall! Så här låg statistik har jag faktiskt inte haft sedan jag började att blogga. Jag har bloggat i snart i ett och ett halvt år nu, vilket jag kanske inte trodde när jag började, att jag skulle fortsätta vill säga!? Jag har ju en tendens att tröttna på saker och ting men tydligen inte att blogga??

I går red jag efter att ha mockat i en evighet. Knatten har lagt sig till med en ovanligt korkad ovana att stå och slabba med höt i vattnet. Detta medför att boxen ser ut som ett sjöslag varje dag man kommer dit, hade någon tittat in så hade den personen trott att jag aldrig mockade till djuret! Sedan kissar han även mängder, mer än någon annan häst jag varit med om vilket inte heller gör saken bättre, har han diabetes tro? Jag ska nog be veterinären kolla det nästa gång jag är där.  I går fick jag därför mocka ur tre stora kärror skit vilket tog en evighet. Efter det mockade jag både lilla och stora hagen så själva mockandet tog i går längre tid än vad ridandet gjorde. Jag hade en lång inre övertalning av mig själv att jag faktiskt skulle klä på Russ sadel och träns för att rida också ,vilket jag tappat lusten för under mockningen.

Övertalningen lyckades och jag skrittade mina 40 minuter i ridhuset. Jag lös med min bröstbenssol så att det stod härliga till, rena julafton faktiskt. Om det funkade ingen aning egentligen men jag vill tro det. Jag tror att det är svårt att avgöra det utifrån att man bara skrittar, men jag vet inte. I dag tror jag att Russ ska få gå i skritten för jag känner inte för att rida skritt i dag, eller så får han skritta på töm jag får så se vad jag hinner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar