söndag 1 december 2013

Snabbt inlägg på fikapausen

Tillbaka på jobbet igen med en hel hög av jobb som ligger och väntar glatt på en!! Hela fm har jag ägnat åt att lägga in nästa års tider i outlooks kalender som vi ska använda oss av på jobbet och synkat den med telefonkalender mm. Men och detta är ett stort men, jag gillar det inte alls! Jag vill fortsätta att föra min analoga papperskalender och inte använda en digital. Där är jag som med havren, varför byta ett vinnande koncept mot ett okänt och enligt min åsikt mycket krångligare system. Jag är en bakåtsträvare när det gäller vissa områden det sticker jag inte under stol med!!

För mig är min papperskalender en stor trygghet och ger mig en känsla av att ha struktur och kontroll över min tillvaro, vilket är väldigt viktigt för mig då jag har vissa drag av bokstavskombination i mitt beteende. Men nu måste jag byta min kalender mot en digital i stället vilket skrämmer skiten ur mig rent ut sagt. Jag är faktiskt en gammal tant som dessutom har vissa anarkistiska drag i mig som gör att jag måste sätta mig på tvären och morra lite åt detta.  Men nu är det bestämt så på jobbet så då får jag väl finna mig i det för mer antisocial än att jag mer än morrar åt det är jag inte. Hinner inte skriva mer nu måste hinna fika också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar