onsdag 11 december 2013

Red Bull eller nåt...

Jag har ju varit inne i en lite negativ stämning dom sista månaderna. Jag har klagat, pustat, stånkat och stönat en del både när det gäller det ena och det andra här i livet. Det känns som om jag bara står
och stampar och eller trampar vatten och att jag inte kommer någonstans, jag har svårt att ta mig ur det själv, något måste göras.  Jag anser att det är ok att klaga, men inte hur länge och hur mycket som helst. Så därför känner jag att det är dags att göra något åt saken, tyvärr kan det vara svårt att göra något åt det på egen hand så därför käner jag att jag behöver ta hjälp utifrån.

Så vad göra, gå i terapi, kanske det naturliga valet för en psykolog, men nej det är inget för mig inte nu i all fall. Jag tyckte att det var urtråkigt att bli terapeutad när jag gick i terapi, vilket jag gjort (ingår i min utbildning) och  jag tycker att det är tråkigt att själv hålla terapier så det är inget jag vill fördjupa mig i precis, varken privat eller proffessionellt. Så nej terapi vill jag inte gå i.

Så jag tänkte mig att då får jag väl söka mig till en annan proffession för att ta hjälp och valet föll på coaching och en coach, för psykologer får jag nog av genom jobbet;)! Nej skämt å sido jag är nyfiken av naturen och coaching verkar intressant. Jag tror att jag kan slå några flugor i en smäll genom att själv ge mig en chans att personligt, ridmässigt och yrkesmässigt hitta nya infallsvinklar och göra något nytt som jag i framtiden kan ha nytta av. Jag behöver en boost av någonting i alla fall, en mental Red Bull helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar