måndag 16 december 2013

Mot stallet

Nu har avslutat allt på jobbet för i dag och slänger iväg ett snabbt inlägg innann jag stänger ner datorn. I dag får det nog bli trim i ridhuset, vilket innebär att jag skrittar på volter och serpentiner och gör lite lätta öppnor, slutor och skänkelvikningar utan för mycket tvärning. Man kan faktiskt gör väldigt mycket i skritt när man tänker efter. I dag tänkte jag även fortsätta att med att träna på att låta "bröstbenet lysa" och visa vägen. Ni kan läsa mer om det här så slipper jag förklara. Jag läste detta i fredags och har lyst med bröstbenet hela helgen, även när jag hoppade och red ut. Framförallt hjälper det mig att hålla blicken uppe vilket är något man lätt glömmer i alla fall jag, men även många andra med mig tycker jag mig se. Det funkade även väldigt bra när jag hoppade serien för då höll jag mig lättare upprätt, jag har ju en tendens att åka mer och mer fram mellan öronen på hästen ju längre in i serien jag kommer, dessutom hoppade vi faktiskt väldigt rakt också vilket kan ha berott på "ljuset i mörkret"! I kväll skall vi i alla fall träna på detta i skritt!! Återkommer om resultat och kanske en lite mer tankar om sitsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar