tisdag 10 december 2013

Uteskritt

I går tog vi oss ut från anläggningen och skrittade en halvtimme på cykelvägarna på Fäladen. Jag har köpt reflexer och väldans bra små cyklelampor på Jula som man kan sätta på stigbyglarna. Jag tänkte köpa några stycken till och sätta lite här och var på utrustningen nu när det ska skrittas i parti och minut!

Cykellampor Röd 2-pk
Här var det ljus!

Knatten skötte sig utmärkt och han verkade glad och nöjd, vilket även jag var,  över att komma ut lite och se något annat än ridhusen och grusvägen runt anläggningen. På hemvägen blev hand dock lite kort i ryggen och det kändes som om han eventuellt skulle kunna bli lite explosiv. Men det tycker jag bara är positivt, än så länge i alla fall, för det finns inget värre än att sitta på en slö och uttråkad häst enligt mig. Lite vakenhet och kvickhet ser jag gärna eftersomjag ser det som ett tecken på friskhet;)!

Efter ridturen släppte jag ut honom med Musseman i stora hagen där han nu får gå igen. Knatten tyckte att det var toppen med sällskapet. Denna mening delades nog inte av Musseman som nog ansåg att han hade det bra som det var innan, utan den otroligt störiga individen som kom in och verkade vilja umgås!! Men efter lite gnabbandes så gick det fint och det hoppas jag att det fortsätter att göra eftersom jag gärna vill att Knatten skall kunna gå ihop med en annan häst!

Jag hann även med ett litet privatstallmöte där på kvällkvisten. Vi fick information om eventuella förändrigar vilket det blev lite diskussioner kring. För min del hoppas jag att styrelsen kommer att godkänna dessa förändringar och att de kommer att genomföras, men det får tiden utvisa. Ja det var allt för den här gången, ska kolla vad som hände i mitt liv för ett år sedan!!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att komma igång igen, och vad roligt att det går framåt i hoppningen med den andra hästen! Funderar över en sak, ni får rida på cykelvägarna där alltså? Hälsn Vera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att få sitta på sin egen häst igen;)! Ja vi får rida på vissa sträckor på en del cyklevägar, sedan ligger stallet nära ett bostadsområde och ett friluftsområde med gång och cykelvägar där vi brukar rida, sedan om vi får rida överallt vete katten men ingen har sagt något och stallet har legat där i årtionden så folk omkring är vana och dom flesta brukar bli glada när vi kommer. Vi saktar ju alltid ner och hälsar glatt på dom vi möter:)!! Barnen får även klappa hästarna om dom vill, så det brukar inte klagas så mycket på oss, vad jag vet i all fall.

      Radera