fredag 4 april 2014

Geleklump

I går fick Knatten som sagt massage och det var nog välbehövligt. Han var spänd i bogmuskulaturen på båda sidor och något spänd i ländryggen på höger sida. i övrig var han som en geleklump. Ewa berättade att dagens hästar ofta är spända i bogarna då de är rätt så högställda av naturen och därför gärna "bär" sig i nacken i stället för att bära sig bakifrån. Knatten är inte helt lätt att få att gå i rätt form då han gärna krullar in nacken och bara tuffar på. Det svåraste är att han känns rätt så bra fast han går så och att jag då nöjer mig med att ha honom där. Men jag jobbar på och får väl skärpa till mig ännu mer för att inte rida kanelbulleridning.

Jag fick dessutom agera fotograf och ta bilder till Ewas hemsida som hon ska göra! Det var skitkul att ta bilder med en riktig kamera och Ewa dirigerade runt mig så vissa av dom blev faktiskt helt ok. Sedan filmade jag Ewa med mintelfon samtidigt som jag intervjuade henne, jag ska kolla lite på den filmen senare och kanske läggs den upp här. När hemsidan är färdig kommer det att finnas länkar till den här så håll ögeonen öppna! Ewa är verkligen engagerad, påläst och duktig så jag kan varmt rekommendera henne till er. Får hon riktigt mycket kunder kan hon även införskaffa en laser och då blir det ännu bättre!





4 kommentarer:

  1. åå massage är så skönt och nyttigt för både tvåbent som fyrbent =)
    Såg att du skulle rida i Skyrup. Har aldrig varit där då det är så långt dit, eller i ialf en bra bit från mig. Bor du nära eller?? Är det värt att åka dit?? ^^ Dum fråga kanske...hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller varit där innan! Så om det är värt eller inte har jag ingen aning om! Det är ca 10 mil från oss tror jag, så vi åker bara över dagen!

      Radera
  2. Vilket snyggt träns! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet;)!! Dyon så skitdyrt, hade klämt på det i två års tid innan jag bestämde mig för att köpa det!!

      Radera