onsdag 23 april 2014

Tröööött

I dag är jag trött eftersom jag blev väckt kl fyra i morse av dotter som var törstig! Som den curlande förälder jag är hasade jag mig upp för att ta vatten till min avkomma. Samtidigt passade jag på att släppa ut hunden och gå på toa. När jag sedan ska kalla in Rassel och gå upp och lägga mig igen, så är hundskrället borta. Någon har glömt att stänga grinden och Rassel passade natuligtvis på att smita ut på äventyr. Först hade jag lust att bara skita i djuret och gå och lägga mig igen men vår russel är fullständigt opålitlig och vimsig och hade förmodligen inte kommit tillbaka av sig själv så det var bara att börja leta i nejderna.

Jag väckte både Måns och min syster som fick hjälpa till och leta. Efter ett tag hittade Måns den lilla råttan som vimsade runt ute på ett fält fullständigt döv för våra rop efter honom. Tur att grannen låser in sina höns på natten för jag tror inte att han skulle förlåta oss om ytterligare några av hans fjäderfärn strök med! Våra hundar anser att hans hönsgård är en buffé där det bara är att ta för sig! Tack och lov är vår granne en vänlig själ som har ett stort hjärta och som är förlåtande men det finns nog gränser för även honom kan jag tänka. Hunden kom i alla fall tillrätta och Måns gick och la sig igen. Själv åkte jag till stallet och red!

Så här sitter jag nu och är färdig med stall och allt innan kl åtta och ska ta mig till jobbet med en hejdundrande huvudvärk. Jag skriver när jag åter har något att skriva om, det är lite torka på ideér lite titt som tätt här numera känner jag!!
Rymmarråtta

1 kommentar:

  1. de kan vara ganska påfrestande de små djuren när de har egna planer och sedan låtsas som ingenting. hatkärlek i ett nötskal under rymmar stunden.

    SvaraRadera