onsdag 2 april 2014

Tävla, tävla, tävla

Nu har jag fått blodad tand och är jättesugen på att tävla! Jag kollade över vårens tävlingsplanering och gjorde lite ändringar här och var. Som det ser ut nu så kommer jag att tävla ca två gånger i månaden med Knatten. Så här har jag planerat i alla fall, om Knatten håller med det är en helt annan histora. Den hästen brukar ju annars planera in sina vilor och tävlingsperioder helt på egen hand så det får jag ta i beaktande, men önska sig kan man ju alltid.

Planering som följer:
12/4
Stävie
1.20 avd B
18-19/4
Ystad 
1.20 + 1.30 avd B (lite beroende på hur han går i Stävie)
15-19/5
Skyrup
1.20 + 1.30 (vet inte vilka klasser riktigt)
25/5
Trolleholm
1.25 + 1.30
5/6
Grevlunda
1.30 + 1.35 (vet inte riktigt klasserna där heller)
19/6
Lundahoppet
1.30-1.35(tror jag)

Sedan ska Knatten blir ridruss på landet och gå ute dygnet runt.
Foto: Ewa Levau

4 kommentarer:

  1. Vad betyder Ridruss på landet? :) Och var är det? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På landet är en liten by precis utanför Lund. Där bor jag med min familj i ett litet hus. Knatten har jag uppstallad inne i Lund på Lunds Civila Ryttarförening. På sommaren ska han gå i min grannes hage som ligger bakom vår trädgård. Han ska inte gå på hel ledighet utan ridas på lite halvfart. När han går på bete klipps han inte och när Knatten inte klipps ser han ut som ett russ. Därav ridruss på landet?;)

      Radera
  2. Ska du inte tävla i sommar? får pojken betesvila helt? Mysigt att ha honom hemma men är det inte skitkul att åka på tävlingar i sommar? Du menar inte att familjen går före??!!!!! skäms.

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå jag ska tävla han ska bara gå på lite halvfart i slutet av Juni och sedan ska han ridas minsann! Vi har tillgång till ridbana, gräsbana med hinder (inkl vattengrav) och trädor längs med ån som man kan konditonsträna på där vi bor, så någon större vila blir det minsann inte för honom! Jag däremot ska ha semester från mockning!!

      Radera