måndag 28 april 2014

Tävling för att tävla!!

Konkurrensen är stenhård måste jag säga!! Det inte bara på själva tävlingen man måste vara snabbast och felfriast på utan även innan. Numera måste man vara bäst på att anmäla också!! De populära tävlingrna blir fulltecknade inom några minuter och trycket på TDB är så stort att man inte ens kommer in på sidan för att anmäla när anmälningarna släpps.
 
Men jag är skicklig jag, för jag hann i tid och står med bland dom som är registrerade och inte bara som reserv! Jag har visserligen inte anmält till den populäraste klassen den där Sju Sjösjuka Sjömän Touren, eller som den nog heter Swedish 7-Star Spring Tour för den var full när sidan väl behagade släppa in mig efter sådär 1,5 minut!!
 
Däremot hann jag anmäla till 1.30 både fredag och lördag på Grevlunda tävlingarna. När jag var inne och kollade senare var det massvis av reserver till de flesta klasserna. Det var ungefär likadant till då jag skulle anmäla till tävlingarna i Skyrup som är om några veckor. Även där blev klasserna snabbt fulla! Så jag får väl skatta mig lycklig som kom med eller jag får känna det som rena vinsten!
 

4 kommentarer:

  1. Gött, grattis! Skulle vara jäkligt kul att åka och kolla på Grevlunda-tävlingarna men är lite för långt tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack!! Ja det är väldigt fina tävlingar!!

      Radera
  2. ja grattis, det är inte lätt att hinna med bokningarna. mr än en gång senaste veckorna har man fått nöja sig med typ plan C... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är roligt för arrangörerna!! Och vi behöver ju dom om vi ska kunna tävla alls. jag har blivit rätt kräsen med åren och vill ha ALLT på en tävling numera! Fint och roligt hindermaterial, bra underlag BÅDE på framhoppning och bana, bra banbyggnad och bra organisation och det är man ju inte ensam om så då blir det väl så här!! Vi har många tävlingar här nere men det är inte alla som uppfyller ALLA krav och dom som gör det åker man gärna till!!

      Radera