onsdag 9 april 2014

Tant brun är kinkig, igen!

Tanken var att jag skulle gå upp tidigt för att träna bommar för Mr B. När klockan ringde stängde jag tyvärr av den istället för att snooza och somnade om. Jag vaknade när jag kvart över sju fick ett sms från A som undrade om jag ställt in träningen och svaret på den frågan var ju rätt uppenbar. Dessutom råkade jag vända mig så hastigt att någon liten muskeltråd gick av i axeln så nu sitter jag här med nackspärr och tycker synd om mig själv!! Det känns som att det är en sådan dag i dag när inget kommer att bli som jag tänkt mig, så jag känner mig lite bitter och grinig just nu!!

Tyvärr funkar jag lite som så att jag hoppar mellan mina sinnestämningar med ganska tvära kast. Jag kan gå från positiv till världens surkärring på bara några sekunder!! Ibland kan jag härleda det till något som hänt fast vissa gånger har jag inte den blekaste aning!! Just nu vet jag inte vad det handlar om och jag banne mig ingen lust att gräva i det heller. Trots att jag är psykolog så tycker jag att vissa saker bara kan få var utan någon närmre analys, speciellt då det gäller mig själv!! Jag vet att efter regn så kommer sol så det är bara att vänta på att molnen lättar, svårare än så är det inte.

Hoppträningen med Musse i går  började i katastrof då jag inte fick fram hästen och där jag inte hittade ett enda avstånd. Hur kan det vara så förbaskat svårt att rida ibland? Sen kom jag på att jag tänkte för mycket på att jag skulle rida planerat och fokuserat vilket inte brukar fungera så bra för mig, man tycker ju att jag vid det här laget borde veta det. Jag går i den fällan gång på gång. När jag väl släppte tankarna och bara red så gick det bra och avstånden kom av sig själva. Kanske därför jag är sur, avskyr att känna mig som en dålig ryttare!


5 kommentarer:

  1. Haha det där med tvära kast känner jag igen! Hoppas dagen blir förträfflig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Lite bättre efter en trevlig ridtur på fin häst;)!

      Radera
  2. Skulle absolut tro att det är därför, ett dåligt ridpass kan verkligen sänka en till nästa gång (som förhoppningsvis går bättre ehum).

    SvaraRadera
  3. Hej! hur får man kontakt med dig, vad har du för mailadress?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria du kan nå mig på nafetiti58@hotmail.com

      Radera