tisdag 4 mars 2014

Bruno Delgrange, jag och Knatten hoppar

I dag har vi alla hoppat tillsammans nya sadeln, Knatten och jag! Det var helt fantastiskt att hoppa Knatten igen, vilken underbar häst jag har!! Han är som en stor katt, en katt blandat med en gummiboll!! Vi hoppade en serie med oxer, oxer, oxer och två galoppsprång mellan och han studsade över som om det var i går han hoppade senast. Han är verkligen gjord för att hoppa mitt lilla Russ! Ingen annan häst jag ridit är som Knatten när det gäller hoppningen, visserligen har jag kanske inte ridit så många riktiga hoppstjärnor i mitt liv, men ändå!!

Sadeln passar honom tror jag i alla fall och ett stort pluss med den är att han inte lägger över den fast han fortfarande är svag i höger bakben!! Vi får se vad som händer om jag ska köpa den eller inte, men det lutar åt det hållet. Även Musse har gett den sitt godkännande och det är inte ett lite pluss det, för känsligare häst har jag nog aldrig skådat. Han protesterar högt och ljudligt om han inte är tillfreds med saker och ting!! Musse och jag hoppade i går och han har verkligen fått en boost självförtroende sedan helgen! Han hoppar med en helt annan tillförsikt nu känns det som! Kanske det även berodde på sadeln , vem vet!

Till helgen åker jag med Musse till Hagahill och Knatten ska ut och klättra! Helgen därpå är det tävling för mig och Musse då vi ska till Sydslätten och hoppa 1.05 och 1.10! Planen för Musse är nu att han ska gå några 1.10 så att han verkligen kännder sig duktig och sedan ska vi försöka oss på att debutera 1.20 när det är utomhussäsong! Knatten skall stärkas både muskelmässigt och konditionsmässigt och sedan ska vi nog också ut och hoppa lite 1.10 i slutet av mars eller början av april.  Må alla ben vara med oss!!
Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar