fredag 7 mars 2014

En eloge till Jacson

I går intervalltränade jag Russ ute på stora hoppbanan. Underlaget var perfekt och den känslan det ger att rida i galopp på ett perfekt underlag på en härlig häst får grå känslor att skingras som rök i fjärran! Jag har nästan glömt den känslan av frihet som det ger! Knatten höll sig på mattan och stack inte iväg eller bockade en enda gång. Jag hade visserligen satt på graman så lite fusk var det allt!

I går berättade jag att jag beställt en ny kavaj på nätet. När jag beställer på nätet brukar det oftast bli kattskit av det hela, något går oftast snett. Så även denna gång. Jag lyckades med konsstycket att beställa två kavajer i två separata order och betala för dom utan att en reflekterar över det. Nu måste jag ge en eloge till Jacsons, varifrån jag beställt, dom tyckte att ordern verkade konstig så dom ringde upp mig och undrade om jag verkligen ville beställa två. Givetvis skulle jag inte ha två kavajer! Det var verkligen tur att dom kollade upp det annars hade jag blivit ganska förvånad när jag fått mitt paket och sedan hade jag fått klydda med att skicka tillbaka en kavaj och få pengar tillbaka. Så tack du uppmärksamma person på Jacson. Dessutom var dom snabba som bara den för paketet ligger redan på posten och väntar på mig!! Nu hoppas jag verkligen att kavajen sittar bra också!

I morgon bär det av med Musse till Hagahill för att hoppa bana. Jag tänkte testa honom på lite högra höjder på Pay and Jump i lugn och ro för att se hur han reagerar. Russ ska ridas ut och klättras någon av dagarna och kanske gå över lite bommar på marken någon dag. Ja så ser planerna ut för hästarna och mig i helgen, hur ser era planer ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar