tisdag 25 mars 2014

Ryttareliten

Jag har faktiskt undvikit att skriva något direkt om det beryktade programmet Ryttareliten men nu har jag fallit till föga. Runtom på forum skrivs det om detta program. Jag har förstått att det väckt lite frågor och tyckande och tänkande här och var. Jag läste det här inlägget i debatten som var intressant! Ni kan läsa det själva om ni vill, kort och gott handlar det om att fördomar om oss ryttare som extrema rikemansmänniskor bekräftas och befästs. Så kanske det är och så kanske det får vara nu, för mina förhoppningar är att TV följer upp det här initiativet till att titta in i vår värld. 

Min önskan är att det framöver kommer att göras program om oss vanliga dödliga inom sporten. Men för att få upp intresset hos gemene man måste man nog visa upp lite flärd och glamour först. För hur intresserade blir ickehästmänniskor av att se lilla Lotta gå på ridskola eller att Tant Psykolog åker från kontoret till sin häst, eller att familjen Skogsmulle är ute och höstar hö till sina långhåriga djur.  Men om vi först väcker deras intresse med en sockerbit så kanske vi sedan kan få se TV följa upp med det mer vardagliga och normala.

Det kommer kanske inte att bli så men önska kan man ju alltid. Rätt var det är så får vi kanske se ett socialrealistik serie om hur vi som inte är elit har det. Jag ställer givetvis upp och förevisar mitt otroligt intressanta och spännande liv som hästnörd, mamma, spykolog och galet fruntimmer;)!!
Bakom kulisserna till Tant Bruns stalliv, den ickeglamourösa verkligheten !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar