måndag 24 mars 2014

Tillbaka

Vi var och hoppade på Hagahill i söndags förmiddag. Jag och Knatten hoppade lite linjer medan M och Slips hoppade hela banan! Knatten var minst sagt spänd när han kom in i det för honom helt nya ridhuset! Så många hinder på en gång har han inte sett sedan augusti förra året så han var minst sagt exalterad! Vilken känsla det är att rida denna häst, helt otrolig! Knatten måste ha känt sig som kungen själv för ja hej hopp i havet så djuret hoppade! Att han överhoppade sig är att uttrycka det milt.

Vi började på ett litet, litet räcke på 75 cm vilket Knatten studsade över som om det legat på minst 1.20! Sedan skulle vi hoppa en linje på 24 meter (tror jag det var) där vi dom första gångerna skulle hoppa lågt och rida på 7 steg! Löjligt sa Knatten och hoppade mig halvt ur sadeln in på första för att sedan när han landade ta ett jättekliv framåt och nästan rycka min axel ur led, för att sedan helt skita i mina förhållningar och gå på fem i stället för sju! Det kommer nog att få läggas en hel del krut på lydnad känns det som! Nästa gång lyckade jag i alla fall få in sex vilket vi nöjde oss med, för den här gången.

Efter framhoppningen hoppade vi lite linjer där hindren nog låg på 1.10- 1.20 kanske. Knatten    hoppade dom  lätt som en plätt. Han hoppade verkligen fint med ryggen hela tiden! Det kändes verkligen som om han tyckte det var jätteroligt att få hopp på riktigt igen, jag tyckte att det var helt magiskt och fantastiskt att få hopp mitt älskade lilla Russ igen i alla fall! Han har så otroligt lätt för sig och som han kändes att hoppa nu så är det verkligen inte långsökt att vi någon gång i framtiden kommer att kunna rida lite högre klasser! Nu måste jag lägga lite band på mig och ändå ta det lugnt så vi börjar med att hoppa unghästklasser på 1.10 och det redan nu till helgen i Skabersjö, om jag kommer med, jag har ju som vanligt glömt att ha pengar på TDB i tid. Det ska bli så roligt att få tävla Knatten igen!!!:)
Foto:Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar