tisdag 11 mars 2014

Tävlingsplanering för Russ

Nu har jag vågat mig på att göra en liten tävlingsplanering för Knatten! Vid longering i går såg jag inte den minsta hälta eller orenhet vilket jag ju annars alltid ser när jag longerar;)! Dessutom är han ju nyklippt och presentabel så därför kände jag mig redo att våga tänka framåt igen!! Fram till dess är det mycket stärkande ridning på agendan som studs, serier, klättring, tömkörning, intervallträning och massor med bommar och markarbete: Hur ska man få dagarna i veckan att räcka till kan man ibland undra? Mitt upplägg för detta året med Knatten är kvalité framför kvantité på tävlandet. Jag har blivit alltmer kräsen med åren när det gäller tävlingar och jag väljer bort rätt så många ställen om jag inte gillar deras underlag, framridning eller organisation.

Planering som följer är:
12/4
Stävie (inne) 1.10 Avd B
27/4
Romeleåsen (ute) 1.10 +1.15 Avd A
21/5
LCR (ute) 1.20+130 Avd B
7/6
Grevlunda 1.20+1.30 Avd A.                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar