söndag 2 mars 2014

Som jag misstänkte

Precis som jag misstänkte kom jag hem tomhänt från mässan det fanns inget där som jag inte lika gärna kan köpa här hemma eller på nätet! Eller riktigt tomhänt var jag inte, sadeln låg i bagaget när vi körde hem igen så något fick jag ju med mig från mässan! Det ska bli spännande att prova om den passar både mig och Russ nu? Den är extra vid i bommen, extra framskuren till mig och 17, 5 i sitsen så det vore ju katten också om den inte är som en smäck till oss! Passar den får jag ha den i en vecka sedan ska den ner till Frankrike för att ses över och sedan kan den kanske landa i vår sadelkammare för en längre tid framöver! Att det ska vara ett sådant besvär att hitta en bra begagnad sadel!

Den här veckan tror jag att jag ska börja studsa lite med Knatten igen om han känns bra i alla ben. Ska höra med gänget om någon vill hopp med mig i helgen? Jag är så sugen på att hoppa Knatten nu så att  det kliar i hela kroppen! Speciellt efter det att man suttit i Scandinavium och sett så fina hästar så att man bara dreglade!! Extra roligt var det att se Elin Jansson vinna på den otroligt fina hästen Candleligt K. Vilken fröjd för ögat! Jag känner inte denna kvinna men jag tycker att hon rider så bra och det verkar som om hon har jobbat stenhårt för sina framgångar så lite idol är hon nog allt! Sedan var det ju alla dom fantastiska hästarna i världskuppomgången, så magiskt fina att se! Tänk att få sitta på ett sådant djur!! Men om jag tänker efter så går Knatten inte av för hackor han heller även om han kanske inte riktigt kan mäta sig med världsklasshästarna  så jag är rätt så glad och nöjd med honom ändå;)!

Så nu jädrans är inspirationen på topp! 2014 här kommer vi!! Tjoho!!



1 kommentar:

  1. Gott med ny inspiration och nytändning. Ja Elin J är en kanontjej. Vid första intrycket kan man lätt få känslan av - fan, lastbil, personal, anläggning och massa fina dyra hästar jävlars :( MEN som den tjejen jobbat genom åren och ännu gör för att komma dit och vara där. Du har valt en bra förebild, hon är faktiskt skittrevlig dessutom.

    SvaraRadera