måndag 31 mars 2014

Väntar!

jag har precis lämnat in bilen till Bilia och väntar spänt på att få höra domen om hur mycket det kommer att kosta mig att fixa den!! Säkerligen en jädra massa tusenlappar mindre förväntar jag mig inte. Jaja är det inte det ena så är det det andra. För när man har häst så är det ju inte bara hästen som kostar utan även allt annat runtomkring som man behöver för att ha häst. Jag måste ha en bil som kan dra och jag måste ha ett släp och jag måste ha en bra sadel etc, etc.

Alla dessa "måsten" förutom hästen har dessutom en fantastisk förmåga att gå i sönder eller behöver servas eller få nya tillbehör då gamla slitits ut!! Men jag ska väl vara tacksam för att dom gör det lite efterhand, varje månad det sista halvåret har jag haft en massa "extra kostnader" förutom de fasta kostnaderna för både hästen, bilen och släpet! Varje månad har jag tänkt att nu, nu kopmmer jag att kunna lägga undan lite till svårare tider, men noop, då är det något som börjar, blinka i bilen eller släppa på släpet eller halta på hästen! Ja så är den sköna verkligheten när man håller på med ridsport! Men jag ångrar väldigt sällan att jag ägnar mig åt denna syssla, ja förutom då jag klickar i mina räkningar då vill säga, alltså någon gång runt den 27 varje månad!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar