onsdag 26 mars 2014

Morgonstund har guld i mun....

Förmodligen smakar guld hemskt. I dag var det morgonstuds för mig och Russ, han var betydligt lugnare än vad han var i söndags och överhoppade sig inte utan hoppade helt normalt.
 Han var dessutom väldigt lydig och lyhörd. Det jag har lite problem med just nu är han behöver komma igenom mer i vänster sida samtidigt som han sträcker ut yttersidan. Jag Han blir lite studsig i vänster varv och vill inte riktigt gå fram där. I höger varv är han som smör. Jag får nog lägga lite krut i veckan på att rida igenom honom ordentligt.

Jag har ju hitintills mest ridit ut eller ridit på raka spår eller jättevolter men nu är det dags att böja sig lite i sidorna också! Jag behöver även rida bommar på marken för att gymanstisera Knatten och för att träna mitt avståndsöga! Jag får nog göra en mer nogrann planering nu och leta upp lite övningar som jag kan ägna tid åt! Nu börjar allvaret för Russ heltenkelt och målet är ett Russ i topptrim!
Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar