fredag 15 januari 2016

Äntligen hoppträning

Så var det dags för hoppträning igen. Vi hoppade serie, för första gången tror jag, och det var svårt och lite jobbigt sa Harry! Harry är inte så snabb ännu men han hoppar otroligt väl och använder varje uns av sin kropp i språnget. Nu har jag redan glömt hur serien var men tror att det var travbom- kryss- ett galoppsprång- räcke- ett galoppsprång - oxer- två galoppsprång- oxer- ett galoppsprång- räcke. Det kan vara så att jag bara har hittat på det första räcket??

Hur som helst så var det rena styrketräningen för Harry och han var ganska mör på slutet. Vi hoppade på medellinjen så vissa av sprången såg jag i spegeln! Riktigt fina framben såg det ut som lille häst har. Han hoppar med väldigt mycket rygg och det känns som han har bra scoop i sprången. Dom känns väldigt kraftfulla i alla fall. När han blir starkare och snabbare då tror jag att han faktiskt kan bli riktigt, riktigt bra!

På marken hände det saker med Harry nästan varje dag nu! Jag har väl inte varit superimponerad av hans rörelser men nu kan man mellan varven få en riktigt wowkänsla när man rider honom. Traven börjar bli allt bättre att reglera och har blivit mycket mjukare med mer schwung! Galoppen börjar jag ju att börja reglera mer nu våra mindre volter har redan gjort mycket på bara tre dagar. Det är så roligt med unghästar för man märker all utvecklig så fort, det händer saker från gång till gång när dom är gröna!

Obs det var inte serien på bilden vi hoppade men något liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar