onsdag 6 januari 2016

Så kallt!!

Nu kom vintern till Skåne vilket innebär bara några minusrader fast det känns som 20 minus, minst, i alla fall för oss skåningar. Jag är glad att jag red ut så mycket som jag gjorde innan för nu är det svinkalla, blåsiga skritturer som gäller om man ska vara utanför ridhuset. Vilket hela min kropp skriker NEJ till, men jag lär väl bli så illa tvungen förr eller senare:(!

I dag i är sista dagen på min ledighet. En ledighet som har inneburit att jag gjort allt det som jag har svårt att hinna med då jag jobbar! Dagarna har försvunnit i en rasande fart och jag känner mig inte det minsta utvilad. Men i dag ska jag bara ta det lugnt, inte flaxa eller flänga iväg någonstans, utan mest hänga i soffan tillsammansmed min bästa kompis Netflix. Jag är ju i grund och botten en lat och bekväm människa vilket jag måste påminna  mig om mellan varven.

Harry är i full gång och rids nu med tanke inför vårens tävlingssäsong, han behöver stärka upp hela sig själv så att han blir mer stadig i formen och reglerbar. Jag jobbar mycket med övergångar och tempoväxlingar nu när jag är i ridhuset. Traven har börjat bli mer reglerbar medan galoppen mest handlar om att han ska gå framåt ordentligt och inte bara bli springig och lång. På söndag ska vi träna dressyr igen vilket jag verkligen känner att vi behöver.

Nu ska jag sätta mig och göra en tävlingsplanering för kusinerna. Rödluvan är en ordningssam människa som vill ha styr på saker och ting och hon önskar en planering så då ska hon få det med!


Liten möter stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar