måndag 11 januari 2016

Nahhrgg Posten narhhg!

Just nu är jag mycket irriterad på posten och deras regler, ibland blir saker och ting helt absurda trots att tanken är god. Min historia som, inte är unik handlar om ett litet paket med några lyktglas och ett handtag. Jag beställde dessa grejer häromdagen genom att först prata med företaget och sedan skicka ett sms med min beställning. Företaget var snabba och beställningen gick iväg.

Eftersom jag skrev ett sms så slarvade jag med mina uppgifter och skrev Titti och inte Nafetitit som den som skulle ha paketet. Jag får min lilla avi från posten och traskar glatt in på Ica för att hämta mitt paket. ICKE sa pojken som stod bakom disken namnet stämmer ju inte med avin. Jag tittar frågande på avin där det då står Titti och pekar på min bild på legget och säger "men det är ju jag det kan du ju se och du kan ju kanske också se att mitt namn slutar på titi och att det är där Titti kommer ifrån?". Men NEJ man kan INTE hämta ut paket om inte namnet stämmer överens mellan avi och legitimation. Surt fräsande går jag därifrån och tänker att det var ju attans vad han var rigid då, men det måste ju vara för att han var ung och nitisk, tänkte jag. Jag tänkte helt fel!

Nästa dag gick jag glad i hågen in på Ica igen och ser nöjt att det står någon annan bakom disken, en som jag tänker är lite mer flexibel och som kan tänka själv. Fel igen!! Jag fick höra att "regler är regler och dom är till för att följas" och "tänk det finns många förskingrare och bedragare där ut i världen" och "posten har mycket strikta regler om detta" Jo det är ju sant förstås. För tänk om jag nu hade kommit och någon annan som kallade sig för Nafetiti Brown eller Titti Brown, eller vad dom nu skulle kalla sig, Tora Brown kanske, hade kommit och hämtat ut mitt paket och jag sedan kom dit och det var borta för att Tora Brown eller vem som nu hade varit där och "förskingrat" det, då hade jag minsann varit väldigt glad för att "regler är regler och att dom är till för att följas".

Men nu kan ju detta som tur inte hända eftersom ingen kan hämta ut mitt paket inte ens jag! För det är ju säkert mycket lättare att förfalska en bild på en legitimation än ett namn, eller hur tänker man på posten? Jag fattar inte riktigt??

Det är hur som helst tur att jag inte jobbar på Ica för jag hade nog skitit i postens regler och faktiskt lämnat ut paket både till höger och vänster till folk med Leffe och Kicki eller Smulan på avierna om både efternamn och bild stämde överens med den legitimation som den som hämtade paketet visade. Även om det nu skulle stått Leif eller Kristina på legget. Fast vid närmre eftertanke så kanske inte Smulan hade fått sitt paket, någon måtta på smeknamn får det ju ändå vara, det tycker ju till och med jag eftersom regler är regler!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar