måndag 18 januari 2016

Snögalopp

I går var Harry och jag ute och galopperade i snön igen! Det är hur härligt som helst och Harry frustade och pustade nöjt. Jag frös inte det minsta inte ens om fingrar eller fötter utan jag var nästan lite svettig. Om det nu ska vara vinter så är det så här den ska vara, så mycket minusgrader så att man inte får snöstyltor och solsken så att man känner sig lycklig. Om det hade varit mer snö hade det varit perfekt, ca 30-40 cm till, då hade man kunnat rida på alla fält häromkring och uterittsmöjligheterna hade varit fantastiska. Men jag är rätt nöjd ändå att jag lyckades med att rida ut både lördag och söndag för nu väntar en vecka med ridhusridning igen!

Planen för Harry ser ut som följer

Måndag: Markarbete, fortsatt jobb med galoppen med tempoväxlingar och mindre volter. Skänkelvikning och övergångar. Fokus på att få Harry att få ut halsen och få ett fint stöd på bettet.
Tisdag: Vila med promenad
Onsdag: Jobba med bommar
Torsdag: Jogga i trav och galopp, fokus lång och låg form!
Fredag: Tömkörning/longering, eller vila med promenad (beror på om det är folk i ridhuset).
Lördag: Rida ut
Söndag: Rida ut
Uteritterna beror helt på väder och underlag och funkar det inte med uppsuttet så får vi promenera!

Denna vecka blir det ingen hoppning då Fröken Grevie är på semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar